Tuesday, May 31, 2011

Ustaz oh Ustaz

Salam semua yang mengucap Dua Kalimah Syahadah

Maaf kerana lama tidak mengemaskinikan Blog, kerana semuanya telah ditulis oleh Blogger2 yang lain, maka saya diamkan diri sahaja. Hari ini saya ingin mempertengahkan pengalaman menghadiri satu ceramah/usrah disebuah surau di kawasan Ipoh, tidak pula saya tahu surau ini adalah Port  Pengikut PAS. Walaubagaimanapun, ini adalah dialog saya dan seorang 'Ustaz' yang memberi ceramah. Seperti biasa, mereka melaung-laungkan kekejaman dan kejahatan Kerajaan UMNO pada siri ceramah ini. Didalam malam itu, ustaz ini mengeluarkan hujah Dalil Quran dan Hadith, isu Video Lucah anwar. Dalil2 tersebut semuanya betul, tidak ada satupun yang salah, kecuali tidak dinyatakan Dalil2 Quran dan Hadith yang lain, masalahnya cuma ambil sekerat2 untuk menyesuaikan dengan keadaan. Setelah selesai sayapun mengadap ustaz ini, dihadapan jamaah sayapun bertanya.....

S.......Ustaz , benarkah dalam isu anwar ini, menurut syaraq kita perlukan saksi 4 yang adil? Maka UMNO telah melakukan dosa besar kerana fitnah....

U.......Betul kata Yob tu, perlukan 4 saksi yang adil untuk Qazaf , UMNO sangat jahat melakukan fitnah

S......Kalau gitu, jika pembunuh meninggalkan pisau yang digunakan untuk membunuh, dan cap jari itu tidak boleh terpakai, ye ustazkan? (saya tanya soalan bodoh)

U.......itu lain........

S.......eh lain macamana ustaz? (beberapa jemaah yang nak balik, tak jadi balik, tunggu jawapan)

S.......dalam Islam, tak boleh guna ke ? Macam US bunuh bom orang Islam d Afganistan, tak ada saksi, tapi dunia tahu kerana US sahaja guna teknologi tu......

U.........diam, agaknya dia dah rasa terperangkap soalan2 bodoh saya(gamaknya lah)

S.......Jadi hari tu, ada hamba ALLAH menuduh rais yatim merogol amah dia, tapi tak ada saksi yang 4, tapi ada orang lain bagitau pada Yob tu (mamat PAS yg menyebarkan cerita ini)

U......????

S.......Mana saksi 4 orang yang menuduh PM Najib bunuh Altantuya, maka yang menuduh adalah ramai dikalangan PAS dan PKR, boleh kenakan Qazaf kan ustaz?,,,,,,,,,,Jamaah mula bersuara...betul jugak tu.....

J........betul tu.........mana saksi 4 nye......

S......Setelah agak lama ustaz berdiam diri, sayapun berkata direst to the point......SAYA RASA USTAZ PERLU BERTAUBAT NASUHA KERANA MELAKUKAN FITNAH DAN MENYALAHGUNA AYAT AYAT ALLAH UNTUK KEPENTINGAN USTAZ....(muka ustaz tu merah padam terus keluar tanpa toleh2)

J-...anak ni UMNO ker?

S.....Tak....saya hanya saudara Islam yang membenci fitnah dan penipuan agama untuk peribadi........assalamualaikum

J...wa alaikum salam

Itu lah dialog ringkas saya dgn ustaz PAS yang ilmu ambil sikit2.....

wallahualam

No comments:

Post a Comment