Saturday, June 4, 2011

PAS dan Ulama

Jika di ikuti muktamar PAS kali ini, terdapat beberapa keputusan yang amat mengejutkan. Presiden PAS Hadi Awang dikelilingi oleh kaum Pro AI, manakala Tim Presiden, amat memalukan seorang Fasik Mat Sabu, menjadi penolong kepada Presiden PAS.
Halatuju PAS menjadi semakin jelas kearah liberal, sepertimana AI, malah tidaklah menghairankan kerana perwakilan secara majoriti adalah orang2 AI atau terpengaruh dengan AI.
Walaubagaimanapun, ini tidaklah bermakna, PAS semakin kuat , kerana pemimpin2 terpilih adalah mereka2 yang ada skandal terbaru, Husam dengan isu RM350,000 bersama 'Tendang Orang Itu', yang tidak dipercayai kerana bersifat Munafik dan Fasik, hidup dengan memakan hasil Haram dari PAS dan PKR. Seangkatan dengan RP dan Anjing Besar, yang mana ada satu persamaan, memberi fakta2 palsu, menipu, putar belit, hidup makan rezeki dengan hasil bayaran untuk menjatuhkan dan memalukan pemimpin2 tertentu, satu persamaan yang paling ketara ialah, semuanya Obesiti............................
Beberapa kawan2 saya terdiri dari 'ustaz' PAS agak teekejut dengan penolakan golongan Ulama dari barisan kepimpinan, juga keputusan penyandang 'ustaz' Nash...juga mengecewakan mereka.
Jawapan saya kepada mereka ialah, inilah bukti PAS sebenarnya tidak memperjuangkan Islam tetapi kuasa dan dendam kebencian yang tidak berpenghujungnya, bermula dari nik aziz.........lagipun sistem demokrasi PAS amalkan ialah bukan dari Sunnah Nabi. 
Cara pemilihan kepimpinan didalam Islam ialah barisan2 calon yang mempunyai kriteria yang telah ditetapkan seperti mempunyai Rupa Paras yang baik, Warak, Ilmu Agama yang mendalam, baik bacaan Quran, latar belakang yang dipercayai......maka jika diperhatikan, barisan terbaru pemimpin PAS tidak langsung menepati Sunnah Rasulullah. Mungkinkah ini adalah percaturan dan bala dari ALLAH kerana sering menuduh UMNO sesat dan Kafir, tuduhan seperti para pemimpin UMNO adalah perasuah, penipu dll.......
Kawan2 saya tertunduk diam denagn alasan2 yang saya berikan , samada bersetuju denagn hujah saya ataupun malas hendak layan orang UMNO...........
Walaubagaimanapun, pada pendapat saya, ini mungkin petanda kejatuhan PAS di kalangan rakyat yang selama ini menaruh harapan PAS akan memperjuangkan Islan dan bangsa Melayu, jauh panggang dari api.
Namun, marilah kita sama sama melihat, yang penting ialah semua orang Islam di Malaysia bersatu menentang DAP dan PKR , pengkhianat Islam dan Melayu.
Wassalam

No comments:

Post a Comment