Thursday, April 28, 2011

Sikap Kaum Cina

Baru baru saya ke Pekan Lama Ipoh membeli barangan di Kedai Pemborong runcit yang terdiri daripada kaum cina berdekad2. Seperti biasa membeli barangan kerana mereka sudah mengenali saya lama, cuma mereka tidak tahu yang saya memahami Hokkien dan Kantonis agak baik, maka saya dengar perbualan diantara satu pelanggan berbangsa cina dan taukeh kedai (Taukeh ini adalah ahli Gerakan Ipoh Timur ). 
Saya memasang telinga pelanggan cina tadi mengutuk UMNO sebagai zalim dan tidak adil kerana memberi kekayaan hanya pada kaum bumiputera sahaja tanpa membantu kaum lain. Taukeh itu tersenyum sambil mengiya iya kata pelanggan dia, dalam masa yang sama mereka perlu bersatu untuk menghilangkan kuasa politik orang melayu dan seterusnya PDRM, Tentera, SPRM, PBT dan lain lain akan secara terus dikuasai kaum cina...........agak lama mereka merepek, tiba giliran saya membayar, dengan selamba sayapun bercakap kuat2 dalam bahasa Melayu..'Wah orang cina banyak kayalah, tentu DAP ada bantu woh..........sekarang cina sudah banyak kaya lagi lu orang mau apa, jangan serupa itu komunis woh.....bunuh sana bunuh sini, nanti melayu mengamok, semua orang susah.....'

Semua cina didalam kedai pandang saya termasuk mamak tongkang..............semua diam bila mendengar suara guruh halilintar saya, sebelum keluar dari kedai pemborong itu, saya bertemu dengan cina pelanggan tadi, dengan selamba saya bercakap kemuka dia...'Orang Melayu mati tarak takut punya, lu orang cina ada takut mati ka....Melayu dia punya black magic lagi kuat....lu orang jaga2 sikit...

Cina tadi muka merah , tak tau lah marah ke malu ke....janji saya hentam terus........denga  n Lawyer Cina dan Indiapun saya katakan benda yang sama, Melayu tak perlu Undang2 , lu orang boleh kita bikin mati....pakai magic saje...

Pendekar Melayu Black MaGIC

No comments:

Post a Comment